Головна Статті Чоловік авто Як виросте ринок електрокарів у 2024 році: прогнози експертів
commentss Cтатті Всі новини

Як виросте ринок електрокарів у 2024 році: прогнози експертів

У наступному році електрокари можуть стати більш доступними для більшої кількості споживачів

18 листопада 2023, 23:50
Поділіться публікацією:

Популярність електромобілів стрімко зростає, змушуючи автолюбителів по всьому світу звернути увагу на більш екологічний вид транспорту та замінити ним традиційний автомобіль внутрішнього згорання. Чого чекати у наступному році від ринку електрокарів, та наскільки стрімко він буде зростати? Видання "Коментарі" розбиралося в питанні.

Як виросте ринок електрокарів у 2024 році: прогнози експертів

Електрокари

Ринок електромобілів демонструє ознаки уповільнення

Перехід зі звичайних авто на електромобілі у світі значно прискорився цього року, причому Китай лідирує серед трьох ключових регіональних автомобільних ринків, а частка продажів нових енергетичних транспортних засобів в країні перевищила 30% у 2023 фінансовому році, згідно з даними компанії Rho Motion, що займається дослідженням ринку.

В Європі продажі акумуляторних електромобілів (BEV) і гібридних електромобілів з можливістю підключення до мережі (PHEV) досягли 23% від загального обсягу продажів автомобілів за перші 9 місяців цього року (в тому числі частка BEV склала 15%), хоча відмінності між країнами зростають.

У США рівень проникнення електрокарів поки що нижче 10%, але також поступово зростає. Цього року продажі електромобілів у Північній Америці зросли на 78%.

"Північноамериканський ринок продовжує зростати у 2023 році, при цьому Tesla все ще займає левову частку попиту, оскільки традиційні автовиробники стримують амбіції щодо масштабування виробництва", — зазначили в Rho Motion.

В Європі поширення електромобілів досягло певного етапу. Ті, хто має можливість регулярно заряджатися вдома, і ті, хто має право на допомогу держави, вже їздять на електромобілях. Це також дедалі частіше спостерігається в США, де довший пробіг відіграє важливішу роль у щоденному використанні автомобілів. Бізнес збільшує частку електромобілів в корпоративних автопарках, але водії із середнього класу можуть спричинити нову хвилю переходу на екологічний транспорт, оскільки електрокари ще не є доступними для всіх.

Тенденція до зниження цін на акумулятори відновиться після перерви, спричиненої зростанням цін на матеріали. Водночас посилилася цінова конкуренція, оскільки Tesla прагне збільшити обсяги виробництва, китайські бренди прагнуть завоювати частку європейського ринку, а існуючі виробники намагаються захистити свої позиції на ринку. Ця динаміка може призвести до появи більш привабливих варіантів електромобілів.

Впровадження дешевших моделей також може допомогти процесу переходу на електрокари. Такі відомі бренди, як Volkswagen і Tesla, оголосили про вихід на ринок більш доступних автомобілів. Водночас китайські бренди, такі як BYD і MG, вже пропонують більш доступні моделі з достатнім асортиментом (як і корейський бренд Kia). Ці автомобілі, ймовірно, задовольняють потреби клієнтів, що підтверджується зростанням частки ринку в Західній Європі в 2023 році.

Очікується, що ціни на електромобілі знизяться у 2024 році

Однією з головних перешкод, яка заважає широкому розповсюдженню електромобілів, є їхня відносно висока ціна порівняно з традиційними автомобілями з бензиновим двигуном. Багатьох потенційних покупців відлякує висока початкова вартість електромобілів, незважаючи на їхню довгострокову економію на паливі та технічному обслуговуванні. Але чи збережеться ця тенденція в найближчі роки? Експерти прогнозують, що ціни на електромобілі дійсно знизяться у 2024 році, що зробить їх більш доступними для більшої кількості споживачів.

Щоб зрозуміти, чому очікується зниження цін на електромобілі, важливо розглянути фактори, які сприяли їх високій вартості до цього часу. Однією з головних причин високих цін на електромобілі є дорога технологія акумуляторів, на яку вони покладаються. Батареї складають значну частину собівартості електромобіля, і, як наслідок, будь-який прогрес у технології акумуляторів може мати значний вплив на загальну ціну транспортного засобу. За останнє десятиліття ми стали свідками значного прогресу в акумуляторних технологіях: з 2010 року витрати знизилися приблизно на 80%. Очікується, що ця тенденція продовжиться, що призведе до подальшого зниження цін на електромобілі.

Ще одним фактором, який вплинув на високу вартість електромобілів, є економія на масштабах виробництва. Наразі виробництво електромобілів є відносно низьким порівняно з традиційними транспортними засобами, що призводить до більших виробничих витрат. Однак, оскільки попит на електромобілі продовжує зростати, очікується, що автовиробники збільшать свої виробничі потужності, що призведе до економії на масштабах виробництва. Таке збільшення обсягів виробництва дозволить виробникам розподілити свої постійні витрати на більшу кількість одиниць продукції, що в кінцевому підсумку знизить вартість електромобіля.

Крім того, політика державного стимулювання відіграє вирішальну роль у зниженні цін на електромобілі. Багато країн запровадили субсидії та податкові пільги, щоб заохотити споживачів пересісти на екологічний транспорт. Ці стимули не лише роблять електромобілі доступнішими, але й створюють більш конкурентний ринок, підштовхуючи автовиробників знижувати ціни, щоб привабити клієнтів. Оскільки уряди в усьому світі продовжують надавати пріоритет екологічності та скороченню викидів вуглецю, цілком ймовірно, що ці тенденції будуть продовжені або навіть розширені, що сприятиме подальшому зниженню вартості електромобілів.

Хоча експерти прогнозують зниження цін на електромобілі у 2024 році, важливо зазначити, що цей прогноз ґрунтується на поточних тенденціях і припущеннях. Зовнішні фактори, такі як зміни в державній політиці, коливання цін на сировину та технологічний прогрес, можуть вплинути на фактичний результат. Однак загальна траєкторія розвитку ринку електромобілів свідчить про те, що ціни продовжуватимуть знижуватися, роблячи електрокари більш доступним варіантом для ширшого кола споживачів.

Аналітики Gartner прогнозують, що у 2024 році буде випущено 18 мільйонів електромобілів

Згідно з останнім прогнозом Gartner, Inc (провідна світова дослідницька і консалтингова компанія у сфері інформаційних технологій), до кінця 2023 року у світі буде продано майже 15 мільйонів електромобілів (електричних та гібридних, що підзаряджаються від мережі). За їх оцінками, у 2024 році випуск електромобілів зросте на 19% до 17,9 мільйона одиниць.

Прогнозується, що виробництво акумуляторних електромобілів (BEV) зросте з 9 млн одиниць у 2022 році до 11 млн одиниць до кінця 2023 року. Очікується, що гібридні електромобілі з підзарядкою (PHEV) зростатимуть дещо повільніше — з 3 млн одиниць у 2022 році до 4 млн одиниць у 2023 році.

"Частка PHEV у відсотках від загальної кількості електромобілів у таких країнах, як США, Канада та Японія, дещо зросте, оскільки споживачі в цих країнах віддають перевагу PHEV, а не BEV. Американські споживачі, які переходять від автомобілів з двигуном внутрішнього згоряння (ДВЗ), віддають перевагу електромобілям PHEV, а не їхнім аналогам BEV, оскільки PHEV поєднують в собі можливість їздити містом без викидів зі зручністю бензинових двигунів для більш тривалих поїздок", — стверджує Джонатан Девенпорт, старший директор-аналітик Gartner. "Ситуація відрізняється в Західній Європі, Китаї і, меншою мірою, в Індії, де споживачі віддають перевагу більш низьким загальним експлуатаційним витратам, більш тихому водінню і "зеленим" характеристикам електромобілів".

До 2030 року електромобілі становитимуть понад 50% моделей автовиробників

Рішення урядів щодо скорочення шкідливих викидів від транспортних засобів та деякі ініціативи на рівні країн, такі як впровадження законодавства, що дозволяє продаж лише транспортних засобів з нульовим рівнем викидів, та намагання забезпечити мінімальний рівень використання електромобілів PHEV, призвели до змін у поведінці автовиробників. Деякі автовиробники прагнуть усунути викиди з вихлопних труб нових малотоннажних автомобілів до 2035 року, а інші — до 2030 року досягти частки продажу електромобілів в загальному обсязі від 40% до 50%. Крім того, зростаюча важливість електромобілів призвела до того, що на ринку з’являються нові учасники.

"Постійне посилення норм викидів призведе до того, що до 2030 року автовиробники будуть змушені переорієнтувати більше половини моделей автомобілів, що продаються, на електромобілі", — стверджує Девенпорт.

Аналітики Gartner очікують, що до 2027 року середня ціна електромобіля досягне паритету з автомобілями з ДВЗ аналогічного розміру та конфігурації, що прискорить глобальне впровадження електрокарів. Однак до 2030 року виробництво електроенергії та пропускна здатність мереж можуть стати факторами, що стримуватимуть масове впровадження електромобілів, незалежно від ціни.

"Якщо країни не вживатимуть заходів для стимулювання водіїв електромобілів заряджати їх поза піковими періодами споживання електроенергії, перехід на електромобілі може створити додаткове навантаження як на потужності з виробництва електроенергії, так і на розподільчу інфраструктуру", — зазначає Девенпорт.

Ринок електрокарів показував позитивну динаміку протягом 2023 року, що сприятиме подальшому зростанню продажів у наступному році. Є ознаки уповільнення темпів впровадження електрокарів, але посилення конкуренції та зниження відносних цін, можуть дати новий поштовх для виробництва екологічного транспорту, причому лідируватиме Китай.



Читайте Comments.ua в Google News
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.

Новини