Рубрики
МЕНЮ
Павел Зинченко
Velis Electro Pipistrel став першим повністю електричним літаком, який отримав сертифікацію на польоти в будь-якому місці після схвалення Агентства з авіаційної безпеки Європейського Союзу (EASA). Це сталося 10 червня.
За повідомленнями EASA, на розробку літака — варіанта Virus SW 121 — пішло менше трьох років. Відносно короткі терміни пояснюються "тісною співпрацею" між словенським авіабудівником Pipistrel і агентством, а також "спільною метою забезпечення літака відповідним високим стандартам безпеки, необхідним для сертифікації".
EASA також повідомляє, що Velis Electro "дав важливі уроки, які будуть підтримувати майбутні сертифікати двигунів і літаків з електричним приводом". Патрік Кай, виконавчий директор EASA, описує схвалення як "захоплюючий прорив".
Velis Electro приводиться в дію 76-сильним (58 кВт) електродвигуном Pipistrel E-811 з рідинним охолодженням, розробленим словенськими інжиніринговими компаніями Emrax і Emsiso і схваленим EASA 18 травня. Максимальна злітна маса становить 600 кг, вантажопідйомність 170 кг, а крейсерська швидкість 90 км/год.
Pipistrel каже, що Velis Electro "може експлуатуватися на комерційній основі і повністю схвалений для навчання пілотів". У цьому році планується представити більше 30 моделей "для клієнтів в семи країнах".
Як повідомляло видання "Коментарі", "чорні ящики" збитого літака МАУ Україна відправить до Франції.
Новини